9 fjellvettregler for produktivt hjemmekontor
Skal du ha hjemmekontor? Da er det viktig med selvdisiplin. Alle reglene er derfor med utropstegn. Les gjerne reglene med stemmen til sjefen din.
Postet i Produktivitet
| av Henrik Akselsen
Skal du ha hjemmekontor? Da er det viktig med selvdisiplin. Alle reglene er derfor med utropstegn. Les gjerne reglene med stemmen til sjefen din.
Postet i Produktivitet
| av Henrik Akselsen
Din Google Ads konto bør aldri ha nøkkelord med lavere kvalitetspoeng enn 3. Slik setter du opp en regel som setter disse nøkkelordene automatisk på pause.
Postet i Annonsering
| av Henrik Akselsen
Responsive søkeannonser er et annonseformat som tilpasser seg slik at det kan vise passende mengde tekst til brukeren.
Postet i Marketing Automation, Retargeting, Annonsering
| av Henrik Akselsen
De beste søkefrasene for å finne igjen gamle tweets.
Postet i Sosiale medier, Twitter
| av Henrik Akselsen
Bruker du Google Tag Manager er det enkelt å sette opp tracking av eksterne sidevisninger til Google Analytics.
Postet i Analyse, Google Tag Manager, Google Analytics
| av Henrik Akselsen
Den blokkbaserte sidebyggeren Gutenberg vil føre til store endringer i hverdagen til brukere av Wordpress.
Postet i drupal, WordPress, gutenberg
| av Kristine Berg
Foreningen Drupal Norge tildeler Frontkom to gjeve priser: Årets modul og årets integrasjon.
Postet i drupal, gutenberg
| av Henrik Akselsen
Du bør begrense nettleserne fra funksjonalitet som utgjør potensiell sikkerhetsrisiko, men bør ikke begrense for mye slik at siden ikke fungerer ordentlig.
Postet i informasjon og datasikkerhet
| av Per Andre Rønsen
Se det nye grensesnittet for publisering i WordPress – og lær hvorfor du bør ta det i bruk i dag.
Postet i CMS, WordPress
| av Fredrik Paus
Ingen er tjent med et dårlig webprosjekt. Å lykkes på web er viktig, uansett bransje! Men hva er “å lykkes” for akkurat dere som organisasjon?
Postet i Prosjektledelse
| av Per Andre Rønsen
Slik har vi fått verdens beste sidebygger til Drupal – og gjort den enda bedre. Velkommen Gutenberg for Drupal 8!
Postet i CMS, drupal, WordPress
| av Per Andre Rønsen
Slik kan nettsidene deres innfri GDPR-kravene – les vår praktiske guide!
Postet i Analytics, Utvikling, CMS, GDPR
| av Per Andre Rønsen
GDPR krever nye rutiner og løsninger for å fremme personvernet. Vi har laget en rett-på-sak oversikt over hvordan Frontkom innfrir kravene.
Postet i GDPR
| av Per Andre Rønsen
Frontkom var tilstede på DOGA – her er referatet!
Postet i blockchain
| av Kristine Berg
Lenker og tips til de viktigste punktene du må ha kontroll på i forhold til GDPR.
Postet i GDPR, informasjon og datasikkerhet
| av Kristine Berg
Fremfor optimalisering av enkelte nøkkelord må du bygge opp troverdighet i kunnskapen omkring relevante temaer for virksomheten.
Postet i SEO-strategi, kjerneinnhold, innholdsstrategi
| av Per Andre Rønsen
WordPress eller Drupal: Hva er de best på? Vi hjelper deg å velge, basert på hva du trenger.
Postet i CMS, drupal, WordPress
| av Kristine Berg
Frontkom og Mediaconnect får støtte fra Google for å utvikle betalingsløsning med “norsk” kryptovaluta
| av Jan-Helge Hansen
Vår guide til en bedre måte å slette cache på. Livet er bedre uten helt tom cache!
| av Henrik Akselsen
HotJar passer til ikke-tekniske, gjerne for markedsfolk som er opptatt av konverteringer.
Postet i Analyse, Utvikling
| av Henrik Akselsen
Det viktigste elementet for å komme høyt i Google søk er sidetittelen. En uinspirerende sidetittel kan koste deg både besøk og inntekter. Sidetitler for god SEO
Postet i SEO
| av Fredrik Paus
Statens Standardavtaler (SSA) er maler for kjøp av IT og konsulenttjenester. Mange lurer på hvilken avtale de skal velge, her er en enkel guide.
Postet i Prosjektledelse
| av Henrik Akselsen
5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring: Vis empati. Ikke begrav konklusjonen. Tenk som en journalist, ikke romanforfatter. Unngå store tekstblokker.
Postet i inviterende markedsføring, E-post
| av Henrik Akselsen
En typisk problemstilling på nettsider som har en komplisert sidestruktur med mange subdomener, der flere administratorer som jobber på ulike deler av nettsiden.
Postet i Analyse, Google Tag Manager, Screaming Frog, Google Analytics
| av Frank Gjertsen
Vi anbefaler alle å sette seg inn i de reglene som er satt og kartlegge hvilke punker som tilfredstilles og hva som kunne vært bedre.
Postet i Utvikling, Styleguide, Design
| av Henrik Akselsen
Deler du interessante ting på sosiale medier? Gjør hverdagen din enklere med noen faste kilder som du kan bruke for å finne nytt og ferskt innhold.
Postet i Innhold
| av Kristine Berg
Hvordan skrive relevant innhold til en spesifikk persona? Kundereisen definerer innholdsstrategien.
Postet i Inbound marketing, Content creation, Kundefokus, Innsikt
| av Pernille Eik Lunde Løvlie
Dagens medielandskap gir oss utallige muligheter til å kommunisere direkte med målgruppene våre, men hvordan kan vi best utnytte disse mulighetene?
Postet i Inbound marketing, Content creation, Integrated marketing
| av Per Andre Rønsen
Offentlige konkurranser kan bli unødvendig kompliserte. Her er tingene du ikke trenger å ta med!
Postet i Utvikling
| av Henrik Akselsen
Et godt utgangspunkt for innsikt på nettsiden din er å bruke Google Tag Manager med Analytics og HotJar. Slik gjør du et grunnleggende oppsett.
Postet i Analytics, Google Tag Manager, Innsikt
| av Pernille Eik Lunde Løvlie
Hvordan skal bedrifter treffe med relevant informasjon og sørge for at det ikke blir silt ut i filteret? Svaret er, innsiktsdrevet kommunikasjon.
Postet i Integrated marketing, Kontekst og relevans, Innsikt
| av Thor Andre Gretland
Match domenenavnet ditt til en konkret e-postserver, slik at spamfilteret kan se at e-posten er sendt fra en server som har "rett" til å benytte domenet.
Postet i Utvikling
| av Henrik Akselsen
"Hvilket CMS skal vi velge?" Svaret på dette spørsmålet er for viktig til å bli satt bort til teknisk avdeling.
Postet i Utvikling
| av Jan-Helge Hansen
Det finnes alternativer til dårlige screenshots i word. En løsning er Skitch.
Postet i Design
| av Henrik Akselsen
E-post er fantastisk, bare ikke forsøk å få det til å løse problemer som er for komplekse.
Postet i Kundefokus
| av Kristine Berg
Inbound Marketing dreier seg om å berike kundereisen med relevant og godt innhold så kunden finner deg, i motsetning til at du oppsøker dem.
Postet i Inbound marketing, Content creation, inviterende markedsføring, Integrated marketing
| av Per Andre Rønsen
WordPress er klodens mest populære CMS - også for hackere. Et sterkt passord og kjente plugins løser mye, men en brikke gjenstår: Hvor sikker er serveren din?
Postet i Hosting