Søkemotoroptimalisering (SEO)
Vi hjelper deg til høyere plassering på Google søk
full-width center narrow-body
Alt starter med et søk
Enten man trenger ny brødrister eller skal reise på ferie: Svært mange behov starter med et Google-søk.
Sørg for at behovet blir løst av deg og ikke konkurrenten: Optimaliser nettsiden din med best mulig SEO.

Søkemotoroptimalisering (SEO): Å gjøre nettsidene dine til de mest verdifulle for søkeren - og dermed komme på topp hos Google. Vi viser deg hvordan.
Stadig smartere søkemotorer
Søkemotorene er i kontinuerlig utvikling og det er bare Google & co som vet nøyaktig hvordan vektingen foregår.
Vurderingene gjøres på grunnlag av en mengde ulike faktorer og avanserte algoritmer.
Google lager søkeresultat blant annet via kunstig intelligens som forsøker å organisk "lære" hvilke søkeresultater som gir søkeren raskt svar

God SEO i 6 ord: nyttig innhold, ryddig struktur, utfyllende metadata.
Hva gir god SEO?
Ved hjelp av analyse kan vi likevel vite mye om hva det er verdt å bruke tid på for å nå høyt opp.
Heldigvis er tiden for såkalt "Black Hat SEO" forbi, der man kunne jukse seg til et kunstig høyt søkeresultat. At det beste innholdet kommer på topp, er av interesse for både brukeren, nettsiden selv, og søkemotoren!
Det du bør fokusere innsatsen på er ikke triks, men kvalitet: Nyttig innhold, ryddig struktur og utfyllende metadata.

Google Partner
Frontkom er sertifisert Google Partner, både på Google Adwords og Analytics.
Vi holder oss oppdatert på ny funksjonalitet, tips og triks noe som kommer dine kampanjer til gode.
Søk er ikke lenger en handling, det er en tilværelse
Oddgeir Garnes, Google Norge
Dette hjelper vi deg med
- Innholdet ditt (tekst, bilder, video)
- Metadata og domenestrategi
- Sidestruktur og og URL-er
- Mikrodata (Schema.org) - beskriver innholdet ditt semantisk
- Analyseverktøy for innsikt og enderinger i hvor høyt du kommer
- Makro- og mikrokonverteringer på nettsiden
- Strategisk linkbygging fra eksterne nettsider
Frontkom SEO: slik jobber vi
Workshop
Vi går igjennom dagens status og dine mål. I slutten av workshoppen har vi en liste med prioriterte tiltak for forbedringer.
Tiltak
Fokus på de viktigste tiltakene; CMS-optimalisering, metadata, serversetup eller planer for å skaffe trafikk fra andre nettsteder.
Oppfølging
Vi går igjennom analysedata for kontrollere at tiltakene fungerer. Hvor mye trafikk får du? Hvor god er kvaliteten på trafikken?