WordPress 5 - Starten på en Gutenberg-æra

| av Henrik Akselsen

Millioner av nettredaktører vil juble og noen skriker ut i sinne, men nå er det ingen vei tilbake: Den blokkbaserte sidebyggeren Gutenberg vil føre til store endringer i hverdagen til brukere av Wordpress.

Postet i gutenberg, WordPress, drupal

Frontkom vinner to Drupal Splash Awards 2018

| av Kristine Berg

Foreningen Drupal Norge tildeler Frontkom to gjeve priser: Årets modul og årets integrasjon.

Postet i drupal, gutenberg

Økt sikkerhet på din nettside med HTTP response headere

| av Henrik Akselsen

Økt sikkerhet på din nettside med HTTP response headere. Du bør begrense nettleserne fra funksjonalitet som utgjør potensiell sikkerhetsrisiko, men bør ikke begrense for mye slik at de ikke viser nettsiden din slik du ønsker.

Postet i informasjon og datasikkerhet

Gutenberg: Et kraftig verktøy for publisering med WordPress

| av Per Andre Rønsen

Se det nye grensesnittet for publisering i WordPress – og lær hvorfor du bør ta det i bruk i dag.

Postet i WordPress, CMS

Vellykkede webprosjekter med klare mål

| av Fredrik Paus

Ingen er tjent med et dårlig webprosjekt. Å lykkes på web er viktig, uansett bransje! Men hva er “å lykkes” for akkurat dere som organisasjon?

Postet i Prosjektledelse

Nå gjør vi Drupal sexy (med hjelp fra WordPress)

| av Per Andre Rønsen

Slik har vi fått verdens beste sidebygger til Drupal – og gjort den enda bedre. Velkommen Gutenberg for Drupal 8!

Postet i WordPress, drupal, CMS

GDPR for nettsider

| av Per Andre Rønsen

Slik kan nettsidene deres innfri GDPR-kravene – les vår praktiske guide!

Postet i GDPR, CMS, Utvikling, Analytics

GDPR for digitale byråer

| av Per Andre Rønsen

GDPR krever nye rutiner og løsninger for å fremme personvernet. Vi har laget en rett-på-sak oversikt over hvordan Frontkom innfrir kravene.

Postet i GDPR

Høydepunkter fra Oslo Blockchain Day 2018

| av Per Andre Rønsen

Frontkom var tilstede på DOGA – her er referatet!

Postet i blockchain

Det viktigste vi har lært om internkontroll og personvernregler for GDPR

| av Kristine Berg

EUs nye regelverk for personvern, GDPR, trer i kraft 25. mai 2018. Her finner du linker og tips til noen av de viktigste punktene du må ha kontroll på og hva vi opplevde som viktigst.

Postet i GDPR, informasjon og datasikkerhet

Derfor blir temainnhold viktigere enn nøkkelord i din SEO-strategi

| av Kristine Berg

Fremfor optimalisering av enkelte nøkkelord må du bygge opp troverdighet i kunnskapen omkring relevante temaer for virksomheten. Slik bygger du SEO-strategi og nettsider med brukerfokusert kjerneinnhold rundt din kunnskap.

Postet i SEO-strategi, kjerneinnhold, innholdsstrategi

Drupal 8 eller WordPress: Hvilket CMS skal du velge i 2018?

| av Per Andre Rønsen

WordPress eller Drupal: Hva er de best på? Vi hjelper deg å velge, basert på hva du trenger.

Postet i CMS, drupal, WordPress

Frontkom innoverer for nyhetsbransjen med finansiering fra Google

| av Kristine Berg

Frontkom og Mediaconnect får støtte fra Google for å utvikle betalingsløsning med “norsk” kryptovaluta

Slette cache, igjen? Å nei!

| av Jan-Helge Hansen

Vår guide til en bedre måte å slette cache på. Livet er bedre uten helt tom cache!

Brennhet innsikt om nettsiden din med HotJar

| av Henrik Akselsen

De som satser digitalt har for lengst innsett at det er alfa og omega med brukerinnsikt. HotJar passer til ikke-tekniske, gjerne for markedsfolk som er opptatt av konverteringer.

Postet i Analyse, Utvikling

Sidetitler for god SEO: Slik går du fram

| av Henrik Akselsen

Det viktigste elementet for å komme høyt i Google søk er sidetittelen. En uinspirerende sidetittel kan koste deg både besøk og inntekter. Sidetitler for god SEO

Postet i SEO

En enkel guide til statens standardavtaler

| av Fredrik Paus

Statens Standardavtaler (SSA) er maler for kjøp av IT og konsulenttjenester. Mange lurer på hvilken avtale de skal velge, her er en enkel guide.

Postet i Prosjektledelse

5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring

| av Henrik Akselsen

5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring: Vis empati. Ikke begrav konklusjonen. Tenk som en journalist, ikke romanforfatter. Unngå store tekstblokker.

Postet i E-post, inviterende markedsføring

Slik sjekker du om et script er installert på alle URL'ene på nettsidene dine

| av Henrik Akselsen

Dette er en typisk problemstilling på nettsider som har en komplisert sidestruktur med mange subdomener, og flere administratorer som jobber på ulike deler av nettsiden.

Postet i Analyse, Google Tag Manager, Google Analytics, Screaming Frog

5 konkrete forbedringer for universell utforming

| av Frank Gjertsen

Vi anbefaler alle å sette seg inn i de reglene som er satt og kartlegge hvilke punker som tilfredstilles og hva som kunne vært bedre.

Postet i Design, Styleguide, Utvikling

Smarte kilder til kurert innhold

| av Henrik Akselsen

Deler du interessante ting på sosiale medier? Gjør hverdagen din enklere med noen faste kilder som du kan bruke for å finne nytt og ferskt innhold.

Postet i Innhold

Personas - kraften i en vellykket kundereise og næringen til innholdsstrategien

| av Kristine Berg

Hvordan skrive relevant innhold til en spesifikk persona? Kundereisen definerer innholdsstrategien.

Postet i Inbound marketing, Content creation, Kundefokus, Innsikt

Personas og kundereise - grunnpilarer i en hver kommunikasjonsstrategi

| av Pernille Eik Lunde Løvlie

Dagens medielandskap gir oss utallige muligheter til å kommunisere direkte med målgruppene våre, men hvordan kan vi best utnytte disse mulighetene?

Postet i Inbound marketing, Content creation, Integrated marketing

Kutt i kravtabellen: Ting du ikke trenger å spesifisere i offentlige webprosjekter

| av Per Andre Rønsen

Offentlige konkurranser kan bli unødvendig kompliserte. Her er tingene du ikke trenger å ta med!

Postet i Utvikling

Slik installerer du Google Tag Manager

| av Henrik Akselsen

Et godt utgangspunkt for innsikt på nettsiden din er å bruke Google Tag Manager med Analytics og HotJar. Slik gjør du et grunnleggende oppsett.

Postet i Analytics, Google Tag Manager, Innsikt

Innsikt: driveren for digital suksess!

| av Pernille Eik Lunde Løvlie

Hvordan skal bedrifter treffe med relevant informasjon og sørge for at det ikke blir silt ut i filteret? Svaret er, innsiktsdrevet kommunikasjon.

Postet i Kontekst og relevans, Integrated marketing, Innsikt

Unngå spamfilteret

| av Thor Andre Gretland

Match domenenavnet ditt til en konkret e-postserver, slik at spamfilteret kan se at e-posten er sendt fra en server som har "rett" til å benytte domenet.

Postet i Utvikling

Valg av CMS - mer enn en teknisk avgjørelse

| av Henrik Akselsen

"Hvilket CMS skal vi velge?" Svaret på dette spørsmålet er for viktig til å bli satt bort til teknisk avdeling.

Postet i Utvikling

Sender du screenshots i Word? Slutt!

| av Jan-Helge Hansen

Det finnes alternativer til dårlige screenshots i word. En løsning er Skitch.

Postet i Design

E-post for prosjektstyring? Stopp en halv!

| av Henrik Akselsen

E-post er fantastisk, bare ikke forsøk å få det til å løse problemer som er for komplekse.

Postet i Kundefokus

Slik bruker du godt innhold for å tiltrekke deg flere kunder

| av Kristine Berg

Inbound Marketing dreier seg om å berike kundereisen med relevant og godt innhold så kunden finner deg, i motsetning til at du oppsøker dem.

Postet i Inbound marketing, Content creation, Integrated marketing, inviterende markedsføring

7 tips for trygg WordPress-hosting

| av Per Andre Rønsen

WordPress er klodens mest populære CMS - også for hackere. Et sterkt passord og kjente plugins løser mye, men en brikke gjenstår: Hvor sikker er serveren din?

Postet i Hosting

WordPress og Drupal 8: Hvilket CMS skal du velge i 2016?

| av Per Andre Rønsen

Denne testen handler ikke om hvilket CMS som er best per dags dato. Begge er glimrende! Vi vurderer hvilket CMS som løser ulike oppgaver best - case for case.

Postet i Hosting, CMS, Content management system

Er du oppdatert på de nye rekrutteringsprosessene? Her får du 5 tips til en killer Linkedin profil

| av Kristine Berg

Slik bruker du strategisk kommunikasjon i din LinkedIn profil