Automatiser Google Ads: Sett nøkkelord som ikke fungerer på pause

| av Henrik Akselsen

Din Google Ads konto bør aldri ha nøkkelord med lavere kvalitetspoeng enn 3. Slik setter du opp en regel som setter disse nøkkelordene automatisk på pause.

Postet i Annonsering

Slik lager du responsive søkeannonser i Google Ads

| av Henrik Akselsen

Responsive søkeannonser er et annonseformat som tilpasser seg slik at det kan vise passende mengde tekst til brukeren.

Postet i Marketing Automation, Retargeting, Annonsering

6 tips for avanserte Twittersøk

| av Henrik Akselsen

De beste søkefrasene for å finne igjen gamle tweets.

Postet i Sosiale medier, Twitter

Slik tracker du eksterne sidevisninger til Google Analytics

| av Henrik Akselsen

Bruker du Google Tag Manager er det enkelt å sette opp tracking av eksterne sidevisninger til Google Analytics.

Postet i Analyse, Google Tag Manager, Google Analytics

WordPress 5 - Starten på en Gutenberg-æra

| av Henrik Akselsen

Den blokkbaserte sidebyggeren Gutenberg vil føre til store endringer i hverdagen til brukere av Wordpress.

Postet i drupal, WordPress, gutenberg

Frontkom vinner to Drupal Splash Awards 2018

| av Kristine Berg

Foreningen Drupal Norge tildeler Frontkom to gjeve priser: Årets modul og årets integrasjon.

Postet i drupal, gutenberg

Økt sikkerhet på din nettside med HTTP response headere

| av Henrik Akselsen

Du bør begrense nettleserne fra funksjonalitet som utgjør potensiell sikkerhetsrisiko, men bør ikke begrense for mye slik at siden ikke fungerer ordentlig.

Postet i informasjon og datasikkerhet

Gutenberg: Et kraftig verktøy for publisering med WordPress

| av Per Andre Rønsen

Se det nye grensesnittet for publisering i WordPress – og lær hvorfor du bør ta det i bruk i dag.

Postet i CMS, WordPress

Vellykkede webprosjekter med klare mål

| av Fredrik Paus

Ingen er tjent med et dårlig webprosjekt. Å lykkes på web er viktig, uansett bransje! Men hva er “å lykkes” for akkurat dere som organisasjon?

Postet i Prosjektledelse

Nå gjør vi Drupal sexy (med hjelp fra WordPress)

| av Per Andre Rønsen

Slik har vi fått verdens beste sidebygger til Drupal – og gjort den enda bedre. Velkommen Gutenberg for Drupal 8!

Postet i CMS, drupal, WordPress

GDPR for nettsider

| av Per Andre Rønsen

Slik kan nettsidene deres innfri GDPR-kravene – les vår praktiske guide!

Postet i Analytics, Utvikling, CMS, GDPR

GDPR for digitale byråer

| av Per Andre Rønsen

GDPR krever nye rutiner og løsninger for å fremme personvernet. Vi har laget en rett-på-sak oversikt over hvordan Frontkom innfrir kravene.

Postet i GDPR

Høydepunkter fra Oslo Blockchain Day 2018

| av Per Andre Rønsen

Frontkom var tilstede på DOGA – her er referatet!

Postet i blockchain

Internkontroll og personvernregler for GDPR

| av Kristine Berg

Lenker og tips til de viktigste punktene du må ha kontroll på i forhold til GDPR.

Postet i GDPR, informasjon og datasikkerhet

Derfor blir temainnhold viktigere enn nøkkelord i din SEO-strategi

| av Kristine Berg

Fremfor optimalisering av enkelte nøkkelord må du bygge opp troverdighet i kunnskapen omkring relevante temaer for virksomheten.

Postet i SEO-strategi, kjerneinnhold, innholdsstrategi

Drupal 8 eller WordPress: Hvilket CMS skal du velge i 2018?

| av Per Andre Rønsen

WordPress eller Drupal: Hva er de best på? Vi hjelper deg å velge, basert på hva du trenger.

Postet i CMS, drupal, WordPress

Frontkom innoverer for nyhetsbransjen med finansiering fra Google

| av Kristine Berg

Frontkom og Mediaconnect får støtte fra Google for å utvikle betalingsløsning med “norsk” kryptovaluta

Slette cache, igjen? Å nei!

| av Jan-Helge Hansen

Vår guide til en bedre måte å slette cache på. Livet er bedre uten helt tom cache!

Brennhet innsikt om nettsiden din med HotJar

| av Henrik Akselsen

HotJar passer til ikke-tekniske, gjerne for markedsfolk som er opptatt av konverteringer.

Postet i Analyse, Utvikling

Sidetitler for god SEO: Slik går du fram

| av Henrik Akselsen

Det viktigste elementet for å komme høyt i Google søk er sidetittelen. En uinspirerende sidetittel kan koste deg både besøk og inntekter. Sidetitler for god SEO

Postet i SEO

En enkel guide til statens standardavtaler

| av Fredrik Paus

Statens Standardavtaler (SSA) er maler for kjøp av IT og konsulenttjenester. Mange lurer på hvilken avtale de skal velge, her er en enkel guide.

Postet i Prosjektledelse

5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring

| av Henrik Akselsen

5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring: Vis empati. Ikke begrav konklusjonen. Tenk som en journalist, ikke romanforfatter. Unngå store tekstblokker.

Postet i inviterende markedsføring, E-post

Slik sjekker du om et script er installert på alle URLer

| av Henrik Akselsen

En typisk problemstilling på nettsider som har en komplisert sidestruktur med mange subdomener, der flere administratorer som jobber på ulike deler av nettsiden.

Postet i Analyse, Google Tag Manager, Screaming Frog, Google Analytics

5 konkrete forbedringer for universell utforming

| av Frank Gjertsen

Vi anbefaler alle å sette seg inn i de reglene som er satt og kartlegge hvilke punker som tilfredstilles og hva som kunne vært bedre.

Postet i Utvikling, Styleguide, Design

Smarte kilder til kurert innhold

| av Henrik Akselsen

Deler du interessante ting på sosiale medier? Gjør hverdagen din enklere med noen faste kilder som du kan bruke for å finne nytt og ferskt innhold.

Postet i Innhold

Personas - kraften i en vellykket kundereise

| av Kristine Berg

Hvordan skrive relevant innhold til en spesifikk persona? Kundereisen definerer innholdsstrategien.

Postet i Inbound marketing, Content creation, Kundefokus, Innsikt

Personas og kundereise - grunnpilarer i din kommunikasjonsstrategi

| av Pernille Eik Lunde Løvlie

Dagens medielandskap gir oss utallige muligheter til å kommunisere direkte med målgruppene våre, men hvordan kan vi best utnytte disse mulighetene?

Postet i Inbound marketing, Content creation, Integrated marketing

Kutt i kravtabellen: Ting du IKKE trenger å spesifisere i webprosjekter

| av Per Andre Rønsen

Offentlige konkurranser kan bli unødvendig kompliserte. Her er tingene du ikke trenger å ta med!

Postet i Utvikling

Slik installerer du Google Tag Manager

| av Henrik Akselsen

Et godt utgangspunkt for innsikt på nettsiden din er å bruke Google Tag Manager med Analytics og HotJar. Slik gjør du et grunnleggende oppsett.

Postet i Analytics, Google Tag Manager, Innsikt

Innsikt: driveren for digital suksess!

| av Pernille Eik Lunde Løvlie

Hvordan skal bedrifter treffe med relevant informasjon og sørge for at det ikke blir silt ut i filteret? Svaret er, innsiktsdrevet kommunikasjon.

Postet i Integrated marketing, Kontekst og relevans, Innsikt

Unngå spamfilteret

| av Thor Andre Gretland

Match domenenavnet ditt til en konkret e-postserver, slik at spamfilteret kan se at e-posten er sendt fra en server som har "rett" til å benytte domenet.

Postet i Utvikling

Valg av CMS - mer enn en teknisk avgjørelse

| av Henrik Akselsen

"Hvilket CMS skal vi velge?" Svaret på dette spørsmålet er for viktig til å bli satt bort til teknisk avdeling.

Postet i Utvikling

Sender du screenshots i Word? Slutt!

| av Jan-Helge Hansen

Det finnes alternativer til dårlige screenshots i word. En løsning er Skitch.

Postet i Design

E-post for prosjektstyring? Stopp en halv!

| av Henrik Akselsen

E-post er fantastisk, bare ikke forsøk å få det til å løse problemer som er for komplekse.

Postet i Kundefokus

Slik bruker du godt innhold for å tiltrekke deg flere kunder

| av Kristine Berg

Inbound Marketing dreier seg om å berike kundereisen med relevant og godt innhold så kunden finner deg, i motsetning til at du oppsøker dem.

Postet i Inbound marketing, Content creation, inviterende markedsføring, Integrated marketing

7 tips for trygg WordPress-hosting

| av Per Andre Rønsen

WordPress er klodens mest populære CMS - også for hackere. Et sterkt passord og kjente plugins løser mye, men en brikke gjenstår: Hvor sikker er serveren din?

Postet i Hosting

WordPress og Drupal 8: Hvilket CMS skal du velge i 2016?

| av Per Andre Rønsen

Denne testen handler ikke om hvilket CMS som er best per dags dato. Begge er glimrende! Vi vurderer hvilket CMS som løser ulike oppgaver best - case for case.

Postet i Hosting, Content management system, CMS

5 tips til en killer Linkedin profil

| av Kristine Berg

Slik bruker du strategisk kommunikasjon i din LinkedIn profil