Det viktigste vi har lært om internkontroll og personvernregler for GDPR

| av Kristine Berg

EUs nye regelverk for personvern, GDPR, trer i kraft 25. mai 2018. Her finner du linker og tips til noen av de viktigste punktene du må ha kontroll på og hva vi opplevde som viktigst.

Postet i GDPR, informasjon og datasikkerhet

Derfor blir temainnhold viktigere enn nøkkelord i din SEO-strategi

| av Kristine Berg

Fremfor optimalisering av enkelte nøkkelord må du bygge opp troverdighet i kunnskapen omkring relevante temaer for virksomheten. Slik bygger du SEO-strategi og nettsider med brukerfokusert kjerneinnhold rundt din kunnskap.

Postet i SEO-strategi, kjerneinnhold, innholdsstrategi

Drupal 8 eller WordPress: Hvilket CMS skal du velge i 2018?

| av Per Andre Rønsen

WordPress eller Drupal: Hva er de best på? Vi hjelper deg å velge, basert på hva du trenger.

Postet i CMS, drupal, WordPress

Frontkom innoverer for nyhetsbransjen med finansiering fra Google

| av Kristine Berg

Frontkom og Mediaconnect får støtte fra Google for å utvikle betalingsløsning med “norsk” kryptovaluta

Slette cache, igjen? Å nei!

| av Jan-Helge Hansen

Vår guide til en bedre måte å slette cache på. Livet er bedre uten helt tom cache!

Brennhet innsikt om nettsiden din med HotJar

| av Henrik Akselsen

De som satser digitalt har for lengst innsett at det er alfa og omega med brukerinnsikt. HotJar passer til ikke-tekniske, gjerne for markedsfolk som er opptatt av konverteringer.

Postet i Analyse, Utvikling

Sidetitler for god SEO: Slik går du fram

| av Henrik Akselsen

Det viktigste elementet for å komme høyt i Google søk er sidetittelen. En uinspirerende sidetittel kan koste deg både besøk og inntekter. Sidetitler for god SEO

Postet i SEO

En enkel guide til statens standardavtaler

| av Fredrik Paus

Statens Standardavtaler (SSA) er maler for kjøp av IT og konsulenttjenester. Mange lurer på hvilken avtale de skal velge, her er en enkel guide.

Postet i Prosjektledelse

5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring

| av Henrik Akselsen

5 innspill til mer vennlig e-postmarkedsføring: Vis empati. Ikke begrav konklusjonen. Tenk som en journalist, ikke romanforfatter. Unngå store tekstblokker.

Postet i E-post, inviterende markedsføring