Inbound marketing

– Metoden for å nå dine digitale mål!

center body full-width

certified-logo

Frontkom er en HubSpot Certified Partner.
Vi jobber systematisk med inbound strategier der brukerfokus og digital vekst for bedriften er våre hovedmål. Vi mener som Marcus Sheridan, at en hver markedsstrategi kan fikses med et par enkle drivere rundt begrepet «De spør, du svarer». 

Verdifullt, unikt og attraktivt innhold, på målgruppens premisser!

Tradisjonell markedsføring oppfattes gjerne som en distraksjon - eller avbrytelse. Uansett om det er en nettavis full av annonser eller reklamepause på TV. Den er ikke tilpasset kundereisen og har ofte liten relevans for mottaker. 

Hva hvis innholdet ditt var så nyttig og interessant at kundene oppsøker deg i stedet for at du oppsøker dem? - Inbound marketing har dette som mål.

Kontekst og relevans for leser, gjennom hele kundereisen

Rett innhold til rett tid i rett kanal. Dette er vanskelig å få til om ikke kommunikatørene dine har en klar strategi om hvem drømmekunden er og hvilket digitalt liv han har. Inbound-metodikken er bygget på skarpstilt kvalitetsinnhold til kunden, i hans foretrukne kanaler.

Inbound_methodology (1)

 

SEO er en sentral del av inbound marketing. Din SEO- og innholdsstrategi er en integrert del av å tiltrekke kunder til din nettside via Google. Når du svarer på spørsmålet, «Hva skal virksomheten din være kjent for?», bør søkeordsanalysen bestemme innholdet på kjernesidene deres.

Vi kan hjelpe deg med:

Strategi

En god strategi er basert på organisasjonens verdigrunnlag og knyttet til et mål. Dette legger grunnlaget for kommunikasjon, kanalvalg og suksesskriterier.

Tiltrekke

Innholdsproduksjon starter med personas, vektegges av innholdsstrategien og tilpasses kanalens egenskaper. Personaliserte og behovsrelaterte temaer treffer best.

Konvertere

SEO og SEM skal lede kunden inn til nettsiden din der automatiserte prosesser og verdiskapende innhold, basert på kundebehov, konverterer leads.

Kundeforhold

Snu leads til kunder. Kundeinnsikt fra integrasjon mellom markeds- og salgssaktiviteter gir deg en stor fordel når du skal forvalte et leads til et kundeforhold.