Inbound marketing

Verdifullt, unikt og attraktivt innhold, på målgruppens premisser!

Tradisjonell markedsføring oppfattes gjerne som en distraksjon - eller avbrytelse. Uansett om det er en nettavis full av annonser eller reklamepause på TV. Den er ikke tilpasset kundereisen og har ofte liten relevans for mottaker. 

Hva hvis innholdet ditt var så nyttig og interessant at kundene oppsøker deg i stedet for at du oppsøker dem? - Inbound marketing har dette som mål.

Kontekst og relevans for leser, i alle møtepunkter

Rett innhold til rett tid i rett kanal, er vanskelig å få til om du ikke har har klare begrep om hvem drømmekunden er og hvilket digitalt liv han har. Inbound marketing er bygget på skarpstilt kvalitetsinnhold til kunden, i hans foretrukne kanaler.

Strategi

En god strategi er basert på organisasjonens verdigrunnlag og knyttet til et mål. Dette legger grunnlaget for kommunikasjon, kanalvalg og suksesskriterier.

Tiltrekke

Innholdsproduksjon starter med personas, vektegges av innholdsstrategien og tilpasses kanalens egenskaper. Personaliserte og behovsrelaterte temaer treffer best.

Konvertere

Lede kunden inn til nettsiden din med automatiserings prosesser basert på kundebehov og innhold som konverterer leads.

Kundeforhold

Snu leads til kunder. Kundeinnsikt fra integrasjon mellom markeds- og salgssaktiviteter gir deg en stor fordel når du skal snu et leads til et kundeforhold.

Kristine2x.jpg

Kristine Berg

Innholdskonsulent

Hvis du synes dette høres spennende ut eller vurderer å starte med inbound marketing bør du snakke med oss først. Ta kontakt for en uforpliktende prat.